lördag 30 mars 2013

Bananer

Fick ett förlag av en go vän i bilen idag om vad jag skulle kunna blogga om. Man har ju lite skrivtorka ibland. Man vill ju inte alltid skriva om sig själv och bla bla bla.

Detta inlägg kommer därför handla om BANANER
Birger satt i bilen med en banan. Jag fick syn på den, den hade ngn konstigt plast grej på knoppen eller på kvisten kanske det heter. Jag frågade varför? Hon svarade att det har dom i affärerna nu för att man inte ska kunna bryta av bananer från klasarna som dom oftast ligger i. Det gör man ju jämt sa vi andra. För visst tar man oftast av en eller två bananer från klasen? Om bananerna är jätte stora vilket dom ibland kan vara. Då köper man kanske en banan mindre. Egentligen ska man ju inte göra det. Iallafall inte jag tex som inte är så jätte förtjust i bananer utan äter dom mest för att mätta magen för stunden eller ha på matcher och liknande. Jag äter ju aldrig upp en hel banan om dom är sådär stora. Man känner ändå att man måste äta upp den för annars får man ju slänga resten av bananen eftersom den blir förstörd. Brun och äcklig. Så stora bananer gillar jag inte. Man kan alltså aldrig öppna en banan utan att behöva äta upp hela. Känner ni inte så? Man har ju ändå köpt dom då känns det lite taskigt och behöva slänga hälften varje gång om du nu inte ger bort halva. har ni tänkte på det? Man kan inte köpa för många bananer heller eftersom dom blir dåliga ganska snabbt man är också tvungen att äta upp alla under en vecka. Bananen ställer alltså lite krav och press på dig att du ska äta upp dom innan veckan är slut och om du väl har öppnat en måste du äta upp den. Konstigt det där..

Det var vad jag hade idag :)



Just nu infinner jag mig i ett lugn som är skönt och funderar på om man ska ta en powernap kanske?

Vi hörs.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar