lördag 18 maj 2013

Lördag

God morgon.
Idag gick jag upp när Frida gick upp. Hon ska ju iväg på match och jag kunde inte somna om. Men tanken slog mig att jag kan lika gärna sova en annan dag, typ imorgon. En lördag med kalas väder vill man ju inte sova bort :).

Då var jag själv hela dagen eller det blir kanske nästan hela helgen.  Men vad gör det känner jag?
Ibland kanske man behöver de där småtimmarna för sig själv. Jag kan göra precis som jag vill. Jag kan sätta mig och glo på en film nu utan att någon säger att vi måste gå ut i det fina vädret ;). Jag kommer dock inte sätta mig och glo på en film nu utan jag hade tänkt att vara ute hela dagen. Men jag tror det kan vara nyttigt att ha lite egentid med sig själv ibland.

Jag hade tänkt att åka ut till Pay and play om någon timma. Slå lite bollar. Måste ju öva ni vet. Övning ger färdighet. Sedan får man nog ändå ta sig inåt en liten stund då Sverige spelar semifinal idag.
Kan också bli lite eurovision ikväll. Kan inte påstå att jag är världens fan av det där tramset men ikväll är ju ändå the big final i Sverige. Det vill man ändå se en liten bit utav :).

***

Haft en helvetes vecka på jobbet. Jag vet att nästa vecka kommer bli likadan. Men minsta lilla gjorde mig glad. Jag fick ett nytt skrivbord på jobbet. Höj och sänkbart. Kalas!

The sounds har släppt nytt album. Det var på tiden. Maja är ju king!

Jag håller alla mina tår och fingrar för att vi ska ta hem 3p idag borta på stångenäs.

Jag hoppas också att vi Sverige kan få ha lite flyt och vinna matchen idag mot finnarna. Vore ju king om vi slog ut både Kanada och Finland.

Vi var och köpte oss en grill igår och brassestolar. Det var bara tältet som saknades. Kan bli ett tält inhandlat i sommar. Igår hade vi lika gärna kunna åkt till något mysigt ställe och tältat. 


Första morgonkaffet kan vara det bästa på hela dagen. Och vet ni vad jag gillar mer en stund som denna på morgonen? Jo jag tar min kaffekopp och mitt snus och sätter mig vid skrivbordet och skriver några extra rader här på bloggen. Tycker det är kul samtidigt som det är skönt att få skriva av sig lite. I like it.




/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar