söndag 5 maj 2013

söndag

Idag mår man lite som man förtjänar. Kan inte förklara med ord hur ont i huvudet jag har ändå ska jag sätta mig framför den här burken och skriva.. Jaja kvällen igår var riktigt trevlig.
Nu ska jag vara ärlig och skriva att jag var allt lite nervös innan. De här härliga människorna jag träffade igår är vänner som jag inte träffar så ofta längre. Det är mindre kul men därför får man ta tillfället i akt och träffa dom när man kan. Så ja jag var allt lite nervös för kvällen igår. Det släpper ganska snabbt när man har träffat alla. Det roliga var igår att jag träffade personer som jag nog inte har träffat sen skolan. Det var kul! Det var bordsplacering och grejer. Jag hamnade vid ett bra bord. Hade ju mina gamla Ardalavänner Magnus och Martin som höll stämningen :). Martin bjöd gärna på rödvin så skyller lite på honom idag att man har skallevärk :P.
Men det är nästan som två olika världar kanske inte så extremt men man kan nog jämföra det lite så. Jag lever i mina lilla bubbla i Lisch där jag umgås dagligen med laget och mina vänner här, en bubbla jag trivs väldigt bra i.
Men det är riktigt roligt att komma utanför den ibland lite miljöomväxling och umgängesomväxling. När man träffar skara och ardala gängen då är det lite mer "bonne" över det hela. Absolut inget illa menat. Utan det är bugg som gäller och man känner lite hur västskötskan (vet ej hur det stavas) bredar till sig i munnen. Det är riktigt roligt :).
Jag och Frida Mörk försökte byta musik x antal gånger men den bytes tillbaka lika snabbt till någon svängig bugglåt. Jag är väl inte den största buggaren. Jag var en gång på buggkurs i Ardala. det blev bara en gång då min bror sa till mig efteråt - Fia du var nog den enda som inte hade någon takt. Hehe sant. Tro mig jag har noll taktkänsla. Det brukar ju gå okej efter någon öl eller två. Men jag gillar nog mer ändå dunka dunka musiken ;). Men jag summerar denna kväll som en rolig och härlig kväll. Tack Sandra och "Frasse" för en trevlig tillställning.

Nu väntar jag in tiden för att få åka iväg till Grästorp. Stor derby står på schemat. Jag hoppas det blir en bra och rolig match!

/F



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar