söndag 9 juni 2013

Helgen

Ja det var några dagar sen sist. Har inte haft ngt vettigt och skriva. Tänkte nu summera helgen som varit. Haft det ledigt tors - sönd. Det har varit riktigt gött. Torsdagen började dagen med träning. Sjukt varmt var det och man ville bara slänga sig i plurret. Blev inget bad men vi åkte ett gäng till småbåtshamnen här i stan och grillade och solade. Solen stekte på mer än vad jag trodde men andra ord som vanligt. Första soltimmarna är väl inte de roligaste eftersom jag har en förmåga och bränna mig och solskyddsfaktor är jag väldig dålig med även fast jag vet att jag alltid bränner mig lite grann. Resultatet blev lite röda fläckar här och där. Det har lagt sig ganska bra nu. Jag hade ansvar att ta med grillen där i torsdag vilket jag gjorde med bravur tyckte jag. Jag hade fått med mig allt, grillen, kolen, tändvätska och tändare det var inget som fattades. Vi öppnar grillen och givetvis var det ngt som skulle saknas. Gallret typ det viktigaste. Men vi slog våra kloka huvudet ihop och fick fram ett galler som bestod av pinnar. Gick det också. 
Fredag. Då blev det ngn timme ute på golfbanan. Gick helt okej men längtar till kursen nu så man kan få lära sig lite teknik osv. För snett slår jag.. Sedan brände jag av resten av dagen i ardala i sällskap med mamma och pappa. Där var det slappt och gött. Det blev lite golf och kubb i trädgården och god mat fick jag, underbart! På kvällen hade vi möte inför midsommar. Mötet ägde rum på det nya utestället här i stan, pitchers. Tror det stavas så. Vet inte om det blev så mycket planerat men mat och dryck blev det. Blev besviken på maten. Fick in nästan kall mat det var sådär. Sällskapet var iallafall kalas. Efter några timmar drog vi vidare till the view där avslutade vi kvällen. En mycket trevlig kväll. 
Lördagen började med pappersinsamling helt okej ändå. Efter det tog jag och Frida en roadtrip till Uddevalla. Torp och nya Ikea blev också junkyard på vägen dit. En mycket mysig dag och det blev väl lite mer inhandlat än planerat men man lever bara en gång :). Kvällen blev lugn igår. 
Idag söndag fick jag först frukost på sängen :) sen började vi dagen med några timmar på golfbanan. Sedan har vi handlat och pysslat lite. Ikväll väntas träning. 
Jag har haft 4 kalas bra dagar! Nu laddar vi batterierna för träningen ikväll och för en ny arbetsvecka innan det är dags för ett av årets äventyr, midsommar! 

Puss! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar