fredag 27 september 2013

Fredag.

Det var en riktigt fin morgon i morse. Kallt men fint. 
Annars en lugn dag på jobbet. 
Ikväll ska vi fiska kräftor och fisk hos mina kusiner. I dammen som en gång var mitt andra hem både på vintern och sommaren. Pappa, morfar och Lennart de är dom jag kommer ihåg iallafall var med och byggde den. Den ligger nästan mitt i mellan vårat gamla hus och mormor och morfars hus som numera är min kusins hus :) mitt på åkern grävdes den. Mormor gjorde alltid en stig ner
Från vårat hus ner dit när hon tröskade. Man såg knappt över veten som växte men stigen var klockren. När det sedan var jord cyklade vi i kocklerna jag och brorsan. Gick ju egentligen inte men cykla skulle vi:). Nu skenade jag iväg här men så mycket minnen det dök upp när jag började tänka på dammen. Där iallafall hängde vi väldigt mycket. Vi badade, fiskade, åkte skridskor och lekte. Ett väldigt starkt minne är en musikvideo som vi skulle spela in där nere. Vi tränade och tränade och jag är nästan glad över att vi aldrig fick det där inspelat. Hade dock gett oss ett gott skratt idag:). Ska dit ikväll och hoppas på mycket napp både i burarna och på spöt :). 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar