lördag 19 oktober 2013

En...

helg med inga planer alls på väldigt länge. Så himla skönt. Man gör det man vill göra precis när man vill och hur länge man vill.

Dagen började med att jag vaknade klockan sju helt klar vaken. Jag hörde Frida som skulle iväg till jobbet. Jag tänkte det är inte sant. Jag gick på toa och la mig igen. Kunde tillslut slappna av och somna om. Sedan vaknar jag av en trevlig överraskning. Pappa ringde, jag tänkte äsch jag tar det senare. Så kollade jag ut för en sekund och tyckte jag såg pappa. Ringde han igen och han kom in :).
En bra start på dagen. Det var bra att han väckte mig då klockan var 11.

Gjorde mig två äggmackor och drack kaffe, väntade in Frida som slutade 13 sen blev det en tur på stan. Hittade inget vettigt. Mer vettigt blev det sen då vi tog en cykeltur till bland annat Majåker. Där är man aldrig måste jag påstå. Kikade runt lite. Finns lite hus här och där som man skulle kunna tänka sig att bo i. Majåker är ett fint område. Där eller i Råda kan det nog bli en framtid ;). Det tar vi då. Men det är väldigt kul att kolla runt lite. Jag älskar numera att cykla!
Vi möte två filurer på vägen hem. Först kollade jag och Frida på varandra och undrade vad vi såg där framme på ganska långt håll. En rosa grej såg vi först. Vi tänkte vad har dom på sig. Det visade sig några sekunder senare att vi kände dessa lustiga människor som var utklädda till en kanin och Lotta på Bråkmakargatan. Det var Lina och Elin. Sjukt snygga var dom. Jag hoppas alla de som ska till Skövde ikväll får en rolig kväll. Det är jag nästan säker på :)

Nu ska jag laga mat.


Hej på er!

Såhär glad blev jag idag när vi kunde åka ut och cykla ;)
Hösten är otroligt fin om man tänker på det.


 
Inga super bilder med mobilen men färgen i träden som hösten ger oss är grym.

 
Frida körde mycket rött idag..

 
Vi fick skydda oss under tak på skolan från regnet en stund..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar