lördag 4 januari 2014

Lördag

En lördag som jag inte ville sova bort. Har haft en förmåga under de lediga dagarna att sova väldigt länge, typ 12,13 har ibland tiden varit. Tidigare har jag fått lite smått panik när jag ser att klockan är så mycket när jag vaknar men under dessa dagar har det bara varit väldigt skönt. Jag har varit extremt trött. Har inte gjort många knop under julledigheten. Har jobbat i mellanåt också, kan vara det också eftersom man varit ledig lite längre nu.

Idag gick jag upp klockan 10.00 städade hela lägenheten, kände att julen skulle bort även fast man knappt hann uppleva den i år känns det som eftersom vi kom hem rätt tätt inpå. Semestern var fantastik och skön men kände ändå att jag inte fick den där julkänslan i år. Jag gillar julen och vill ha en go känsla. Får ta igen den nästa år.
Städade som sagt ur julen och gjorde en rejäl genomkörare av städning. Det behövdes kan jag säga eftersom det inte var riktigt städat sen innan vi åkte till Kap Verde plus att vi var här en sväng på Nyår. Men nu är det rent för ett tag.

Har precis sett hockeyn. Vilka nerver man får alltså. Mina naglar är återigen långt nere under normal höjd om man kan säga så. Men alltid så härligt med vinst. Hoppas på samma visa imorgon.

Nyår. tillbringade vi ett gäng glada hos Josse. Mycket trevligt var det. Man har aldrig tråkigt när man är med sådana man tycker om så är det.

2013 har varit ett bra år tycker jag. Har inte så mycket att säga om det. Vintern och sommaren var klockrena. Mycket vet jag inte om jag kan säga men en del skidåkning blev det och det lär nog bli mindre i år. Denna vinter suger än så länge. Man kan inte få allt. Sommaren var guld den också. Mycket sol det gillar vi. Vi vann silver i SM i futsal det är oslagbart. Det var en upplevesle som jag nog inte kommer att få uppleva igen. Portugal med släkt och familj var också riktigt bra. Jag själv fyllde 25 lite speciellt ändå. Nu är man närmare 30 än 20 och det känns helt okej. Har säkert glömt något, svårt att minnas ett helt år. Det jag minns också är att min egna fotbollsäsong var den sämre på länge det kanske kan bli bättre och även Elfsborg sög. Fick fast jobb också det är alltid härligt. Mer än så säger jag inte utan nu blickar vi framåt mot 2014.

Jag har ett mål som inte blev upplevt denna sommar som jag tänker se till att bli av 2014 och det är att jag ska åka till fjällen under sommaren och cykla och vandra. Det vore en upplevelse och något jag verkligen vill göra. Sen tänker jag hänga på kusten så mycket som bara går nu när mor och far har husvagnen där från maj till september eller vad det är. Annars detta år tänker jag ta det lite som det kommer känner jag, med allting. Det finns en del funderingar över vissa grejer och det finns saker man alltid vill göra som man inte alltid har tid eller råd med. Vi börjar 2014 med en skidsemester i slutet av januari med brudarna vilket jag verkligen ser fram emot!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar