tisdag 21 januari 2014

Tisdag.

Det har hänt lite saker sen sist.
Har inte orkat eller hunnit skriva.

Fotbollen är igång på allvar igen. Det känns både psykiskt och fysiskt kan man säga.
Men det är skönt på ett väldigt bra och roligt sätt. Hade inte alls motivation till att börja igen. Men det känns som att motivationen smyger sig på mer och mer.
En person jag redan saknar och kommer att sakna hela säsongen är Elin som har valt att lägga skorna på hyllan i alla fall detta år. Hon har varit med sen jag kom till Sil och visst blir det en tomhet på något vis. En glad prick som alltid fanns där :). Däremot har mina gamla lirare från tiden jag börja kommit tillbaka efter skador och mammaledigt. Mill och Mickan. Mycket roligt att ha dom tillbaka. Nu är man verkligen ibland de äldsta i laget och även de som varit med längst i föreningen i A-laget. Känns konstigt men jag ser fram emot denna säsong.

För två veckor sedan blir det snart. Då hade vi besök av Fridas syster och hennes kille med deras lilla Axel. Man kan nog ta hundra kort på en bäbis. Dom är ju så söta. Trevligt var det och jag bytte blöja på en levande bäbis för första gången. Gick fint :). Jag minns när man hade blöja på sin docka när man var liten det var nog senaste gången innan denna.

På torsdag bär det av till Sälen. Äntligen. Ska bli förbaskat roligt. 13 brudar som drar iväg och det kan inte annat än att bli hur bra som helst!
Skidorna är vallade och klara. Testade mitt nya vallajärn som jag fick i julklapp ikväll. Det funkade kalas. Hoppas nu på ett kanonglid i backen :)

Ne nu blir det lite käk
Sen se handbollen.

/F.










Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar