lördag 11 maj 2013

På väg

 hem från Stockholm. Det har varit några riktigt trevliga dagar. 
Vägen upp gick bra dock ingen sovmorgon då vi blev upphämtade 0600 i Lidköping. Men det var de värt. Vi kom i bra tid till storstan. Fick nästan en värmechock när vi kom upp. Det var riktigt varmt. Det blev fika i Jespers och Saras trädgård. Ja de hade trädgård, sjukt avis. Dom bodde jätte mysigt. Har lärt mig om någon frågar mig nu vart de bor är svaret i gustavsberg på Värmdö. Där hade jag också kunnat tänka mig och bo. Tack så mycket för att vi fick sova hos er. Där sov vi medans mamma och pappa sov bland alla hockeyrumpor på ett hotell. Kändiskåt som man är blev det genast mycket intressant att hänga på hotellet. Även regina Lund bodde där. Hon är väl inte så mycket att hänga i granen men kändis som kändis ;). Några kändisar blev det och jag är nöjd ;). Det bästa var nog ändå på frukostbuffen på hotellet när regina kommer i en röd one piece och stora fula tofflor. Luvan över huvudet och trodde att hon var ngt. Om man hade varit lite tuffare hade man frågat vem hon trodde att hon va.. Men ne det blev osagt som kanske tur var.. Annars blev det mycket shopping och god mat. Brorsan och Sara gjorde sina jobb som guide mycket bra. En annan från landet känner sig som en virrad höna i storstan. Att man aldrig lär sig det där med att ha joggingskor på sig istället för typ converse när man ska gå ute på stan en hel dag. Jag gillar Stockholm för några dagar men det är nog ändå inget ställe lilla jag skulle vilja bo på. Men det är ju tur att jag och Jesper är lite olika så man har möjlighet att få åka till lite större städer:). Han är ju alltid välkommen till Lidköping. Jag tror alla är nöjda och glada :). Tack mitt sällskap för dessa dagar. Nu ska man ladda om för att se brudarna piska Mariestad och för att fira sil som fyller 80år idag som förening.

Hej på er.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar